Zwiedzanie stolicy Wielkopolski i jej okolic - W streszczeniu - strona i blog o podróżach, o życiu, o wszystkim

Przejdź do treści

Menu główne:

Zwiedzanie stolicy Wielkopolski i jej okolic

Puszczykowo - Muzeum Pracownia Literacka Arkadego Fiedlera
Do Wielkopolski wybraliśmy się w związku z odbiorem królików miniaturek rasy mini "Teddy" dla naszych dzieci z hodowli w Poznaniu. Zaplanowaliśmy zwiedzanie Poznania i okolic na sobotę i niedzielę. W niedzielę popołudniu mieliśmy odebrać parkę królików w Poznaniu i do tego czasu mogliśmy zwiedzać. Miejsce na nocleg znaleźliśmy w miejscowości Będlewo poprzez serwis internetowy booking.com. Pojechaliśmy autostradą A4 przez Gliwice do Wrocławia, następnie drogą ekspresową S5 dojechaliśmy prawie do samego Będlewa pod Poznaniem. We wsi Będlewo mieści się XIX-wieczny Pałac, który z początku należał do rodziny Potockich. Pałac w Będlewie z charakterystycznymi wieżami został wybudowany w stylu neogotyckim i ładnie się prezentuje na tle dużego, również XiX-wiecznego parku. W parku przed pałacem znajduje się duża fontanna a w jego głębi,
pomiędzy umiescowiony jest staw z drewnianym pomostem i miejscem do odpoczynku. Nasz pokój mieścił się w części hotelowej centrum kongresowo-szkoleniowego do której przynależy pałąc z parkiem. Dzieciaki mogły ganiać po parku, gdyż cały kompleks jest ogrodzony i nie musieliśmy się martwić, że gdzieś się zapędzą w zabawie. W planach oprócz zwiedzania stolicy Wielkopolski chcieliśmy jeszcze odwiedzić Puszczykowo, które leży na skraju Wielkopolskiego Parku Narodowego i w pierwszej kolejności tam pojechaliśmy. W czasach szkolnych uwielbiałem czytać książki Arkadego Fiedlera a jego dom, w którym jest teraz muzeum znajduje się w Puszczykowie. Arkady Fiedler jest autorem książek głównie o tematyce przygodowo-podróżniczej jak choćby moja ulubiona trylogia, której akcja dzieje się w Ameryce Południowej pt. "Wyspa Robinsona", "Orinoko" oraz "Biały Jaguar".
Będlewo - Pałac od strony parku
Poznań - Fontanna Prozerpiny i Ratusz (Stare Miasto)
W domu pisarza w Puszczykowie są zgromadzone liczne eksponaty, które Arkady Fiedler przywiózł z podróży po całym świecie. Poznań odiwedziliśmy na drugi dzień w niedzielę. Czasu nie mieliśmy już za dużo i wzasadzie zwiedziliśmy rynek i jego okolice. Może następnym razem uda się nam zwiedzić Ostrów Tumski. Stary Rynek w Poznaniu pod względem wielkości zajmuje trzecie miesce w Posce zaraz za rynkiem Krakowskim i Wrocławskim. Rynek ma kształt kwadratu o boku 141 metrów i jest otoczony niskimi kamieniczkami. Najcenniejsze zabytki poznańskiego rynku to przede wszystkim renesansowy Ratusz Waga Miejska oraz kolorowe domki budników z XVI wieku. Po zwiedzeniu Starego miasta pojechaliśmy odebrać króliczki miniaturki z hodowli i ruszyliśmy w drogę powrotną do Pszczyny.
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fidlera (Ogród)
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Głowa Olmecka)
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Replika Santa Marii Krzysztofa Kolumba)
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Replika myśliwca Hurricane'a)
Będlewo - Widok z pałacowego okna na fontannę
Będlewo - Zdobienia na suficie w pałacu
Będlewo - Spacer w parku
Poznań - Stare Miasto (Widok na pręgierz)
Będlewo - Zabawa w parku
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Tablica pamiątkowa)
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Indiański Totem)
Puszczykowo - Muzeum Arkadego Fiedlera (Replika Piramidy Cheopsa w pomniejszeniu)
Muzeum Arkadego Fiedlera (Replika posągu Buddy z Bamian)
Będlewo - Pałac w całej okazałości
Będlewo - Bogaty wystrój sal pałacowych
Będlewo - Schody w holu pałacowym
Będlewo - Młody księć koncertuje :)